Skiner blend - jak to zrobić?

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią udostępniam pierwszy tutorial (w planach mam oczywiście kolejne :)).
Mam nadzieję, że moje instrukcje będą dla Was użyteczne i pozwolą Wam na jeszcze większą zabawę z modeliną.

Dzisiaj chciałabym pokazać technikę skiner blend pozwalającą na uzyskanie płynnego przejścia kolorów.

Zatem start:

1. Wybierz dwa kolory, które chcesz połączyć. Najłatwiej zacząć od przejścia tonalnego - czyli połączyć dowolny kolor z białym. Z obu kolorów trzeba przygotować trójkąty, jak na zdjęciu.


2. Następnie składamy oba kawałki, tak aby połączyły się krawędzie dolna z górną z poprzedniego zdjęcia (wcześniej oczywiście należy dosunąć oba kolory do siebie, tak aby stykały się po przekątnej) i taką 'kanapkę" przepuścić przez maszynkę do makaronu (narzędzie bardzo przydatne i niemal niezbędne przy pracy z modeliną) na najgrubszym ustawieniu:


 3. Po przepuszczeniu przez maszynkę mamy taki oto efekt:


 4. Ponownie składamy jak za pierwszym razem i przepuszczamy przez maszynkę i tak kilkakrotnie...


5. ....aż stopniowo zacznie pojawiać się przejście tonalne...


6. Po kilkukrotnym przepuszczeniu przez maszynkę gradacja kolorów staje się coraz bardziej płynna i ładniejsza:



7. Uzyskany "placek" należy rozwałkować na najcieńszym możliwym ustawieniu maszynki (ja robię to najpierw na 6, a potem 7). Trzeba zrobić to ostrożnie, tak aby modelina się nie porozrywała. Następnie cieniutko rozwałkowaną modelinę zwijamy od najjaśniejszego brzegu do najciemniejszego (może być odwrotnie, w zależności od gustu i potrzeb):


 8. Przekrojony rulonik wygląda tak, jak na poniższym zdjęciu. Skinner blend jest bazą do tworzenia różnych wzorów z modeliny i daje bardzo ciekawe efekty przy dalszym wykorzystaniu:



Skiner blend wykorzystałam m.in. do zrobienia tej broszki:


Komentarze

  1. Kolejny super post który mi się przydał przy poznawaniu tajników pracy z modeliną:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty